Další říjnový týden za námi
Tak na nás začali útočit bacili a někteří to již neustáli. Škola ale nespadla, tak jedeme dál a dál.
V ČJ se učivo tohoto týdne točilo stále kolem stavby slova. Rozlišovali jsme tvary slov od slov příbuzných, vyhledávali vetřelce mezi slovy se stejným kořenem,apod. I když jme spodobu hlásek opakovali celý minulý týden, v pondělním diktátě se hemžilo plno zbytečných chyb. Tak to musíme dopilovat. Ve čtení se stále zaměřujeme na plynulost a porozumění přečteného textu. Od pohádek lidových jsme pozvolna přešli k pohádkám autorským, s čímž úzce souvisí i aktuální úkol ve Všeználkovi.
V matematice stále procvičujeme násobilku, která je velmi důležítá pro řešení nového matematického prostředí - indického násobení. Také jsme více narazili na sčítání a odčítání větších čísel do 100 a někteří opět na to koukají, jak když to v životě neviděli. Tak že hlavní úkol pro příští dny je jasný - počítat, počítat, počítat. Jsem ráda, že i přes některé neúspěchy ,si děti v matematice najdou alespoň něco, co je baví.
V prvouce máme za sebou další testík. Děti jsem moc chválila, přesto největší procento chyb bylo opět v určování hodin, což trénujeme už dlouhou dobu. Nyní pracujeme s mapou, vyhledáváme na ní různé informace o zemském povrchu naší republiky - hory, nížiny, řeky atd.
V anglickém jazyce již děti najíždí na nové učivo, novou slovní zásobu, kterou děti nesmí podceňovat a pravidelně si opakovat nejen její výslovnost, ale i pravopis.
Trochu více se nám rozmohlo zapomínání a to nejen domácích úkolů, ale i pomůcek na výuku. Pokud se to opakuje, máte vše zaznamenané v ŽK, tak ji prosím alespoň minimálně 2x do týdne kontrolujte a každý týden během víkendu podepište známky! Zapomínání domácích úkolů píši do ŽK ihned, pomůcky po 3 zapomenutích. Pokud píšeme diktát, mají děti ještě navíc k běžnému úkolu opravu a dost často na to někteří zapomínají.
Už jsou to třeťáci, ale taková nenásilná kontrola přípravy do školy je ještě nezbytná. Díky!