Týden před podzimními prázdninami
Tento týden nám začal příchodem nového spolužáka Denise.
V ČJ jsme zopakovali poslední učivo ze 2.třídy a to skupiny dě, tě, ně, bě, pě, vě,mě a dále jsme pokračovali v poznávání a procvičování vyj.slov po Z. Některé děti musím opravdu moc pochválit, jak perfektně zvládly první nehodnocenou doplňovačku i/y po Z. Naopak někteří tam nasekali všechny možné chyby, na které si máme dávat pozor,včetně měkkých íček u přímo vyjmenovaných slov. A to je mají vyvěšené před sebou na tabuli! Mrkněte se do školních sešitů ČJ.
Stále veliký problém je opisování! Kdybych si to hned nezkontrolovala, tak čtvrtina třídy napíše Ruzyně s malým "r", jazýček s měkkým "i" a pak se to i špatně naučí. Budu na to klást větší důraz i při hodnocení, protože ve vyšším ročníku už nebude nikoho zajímat, že si to opíše z tabule nebo z učebnice špatně!!
Minulý týden jsem zadala DÚ ze čtení, kdy si děti ze své vlastní knihy měly přečíst jednu libovolnou kapitolu a pak o ní ve škole vyprávět. Nejenže se na to někteří "vyflákli", ale ani po mé dobré vůli, že mají šanci to napravit do pátku, dostalo asi 6 dětí pětku do ŽK, kterou jim neodpustím. Mají příští týden šanci dostat jedničku, ale ta pětka už jim bohužel zůstane. Je mi líto, ale nemůžou se spoléhat na to, že jim budu stále něco promíjet. Když mohou úkol splnit ostatní, tak i oni!
V matematice jsme procvičovali další známé prostředí - cyklotrasy a pyramidy. Jinak denně věnujeme část hodiny násobilce a +/- do 100 různou formou činností - počtářské řetězce, soutěže, slovní úlohy,..... V listopadu nás již čekají čísla do 1000,jejich porovnávání, řazení dle velikosti, písemné odčítání, atd.Za DÚ na prázdniny je zapsání násobení, dělení 7 do M-Š.
V prvouce jsme zakončili další téma testíkem na orientaci a vyledávání na mapě. Komu se test moc nepodařil v úterý, v pátek měl možnost opravy. Nejvíce chyb opět plynulo z nesprávného opisování, což je nyní největším problémem při zápisu do sešitu. Tak se nám objevila řeka Dje,Jizerka, zámek Kačna, Kuršné hory apod.
Ve středu jsme také prošli první částí tzv. Peer programu, který je zaměřen na vzájemné vztahy dětí ve třídě. Děti dostaly za úkol se představit a vyzdobit si papírové tričko různými informacemi a kresbami o sobě - co mají rády, co se jim líbí, co dělají,......Trička máme vyvěšená ve třídě, tak si je můžete prohlédnout, až přijdete v listopadu na třídní schůzku.
Stále u některých bojuji s častým zapomínáním domácích úkolů a pomůcek. Jsou to stále ti samí a během dvou měsíců školy, jsem již udělila 5 napomenutí třídního učitele. Velké procento zapomenutých úkolů tvoří neplnění DÚ z angličtiny!
14. listopadu nás čeká třídní schůzka, kde si povíme o hodnocení třídy za první čtvrtletí. Během příštích dnů Vám také pošlu k podepsání souhlas se školou v přírodě a splatností zálohy 1000 Kč do konce listopadu.
Příští týden ve čtvrtek si děti vezmou do školy normálně učení dle rozvrhu, ale trochu si to zpříjemníme Halloweenem. V pátek jdeme do Lobkovického zámku na výstavu o medu. Informace o pomůckách na tento den, budou mít děti ve čtvrtek v deníčkách.
Jinak téměř všichni pilně odpovídají na záludné otázky do sešitu Všeználek. Snažím se, aby se otázky alespoň trochu týkali aktuálního dění nebo učiva. Některé děti mají také sešit krásně vedený, odpovědi doplněné kresbami či výstřižky.